mandag den 27. september 2010

Blixen, Madsen, Kidde og Hr. Oppidan

I morgen har jeg min voldsomt nødvendige hjemmearbejdsdag. Umiddelbart er planen, at jeg skal afklare, hvilken eller hvilke af Blixens fantastiske fortællinger, jeg vil snakke om på fredag. '(Om)Vejene til Pisa' er i hvert fald en kandidat. Derudover kunne jeg godt finde på også at tage 'Aben' med.

Det store spørgsmål kredser stadig om Madsen. Men valget er destilleret ned til følgende titler: 'At fortælle menneskene', 'Syv aldres galskab' eller 'Tugt og utugt i mellemtiden'.

Desværre forholder Rune T. Kidde sig ikke til nogen af Madsens værker i bogen '101 mak og mesterværker'.

Om Pontoppidan og 'Lykke-Per' skriver han til gengæld: "Historien er fuldstændig uden logik af enhver art. (...) Bogen kan ikke anbefales, med mindre De har lyst til at spilde tiden med at sidde og læse."
- Det havde Ove så åbenbart lyst til at spilde tiden med ;o)

1 kommentar:

Tine sagde ...

God vind! Må den bedste bog vinde. Af sporet må du ej komme!